بهترین لپ تاپ مخصوص گیرمهای حرفه ای

مجله تکنولوژی و بررسی اخبار روی دنیای آی تی و فناوری اطلاعات | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

بهترین لپ تاپ مخصوص گیرمهای حرفه ای

۱۲۳ بازديد

بهترین لپ تاپ گیمینگ باید قدرت اجرای بازی های سنگین با تنظیمات بالا را داشته باشد. لپ تاپ های گیمینگ معمولا سخت دارای افزار قدرتمندتر، نمایشگر با کیفیت بالاتر، سیستم خنک کننده قدرتمند و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به سایر مدل های دیگر هستند. بر خلاف تصور برخی کاربران که فکر می کنند لپ تاپ های گیمینگ تنها برای بازی طراحی شده اند، توانایی اجرای هر برنامه ای را دارد و نه تنها در گیمینگ بلکه در کارهای دیگر همچون تدوین، طراحی و رندرینگ نیز بهترین عملکرد را دارند. با توجه به اینکه این لپ تاپ ها قدرت اجرایی بالایی دارند می توانید از آنها برای رندرینگ، طراحی و مدل سازی 3D نیز استفاده کنید.

البته این کار توصیه نمی شود به این دلیل که سیستم های گیمینگ گرانتر هستند و همچنین مدل های مخصوص طراحی نیز در بازار موجود است که با خرید لپ تاپ ورک استیشن می توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید. گستردگی مدل در این محصول زیاد است که این می تواند انتخاب را برای شما کمی دشوار کند، ما در این مقاله برای کمک به شما در تهیه بهترین لپ تاپ گیمینگ لیستی از بهترین مدل های موجود در بازار را گردآوری کرده ایم که در میان آنها می توانید محصول مناسب را برای خود انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

مهم ترین فاکتورها برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ

اگر بدون آگاهی در مورد مشخصات لپ تاپ گیمینگ نسبت به خرید اقدام کنید ممکن است در مرحله اول دچار سردرگمی شوید. به همین دلیل اطلاعات مهمی که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید را جمع آوری کرده این و قبل از معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ به سراغ فاکتورهای مهم در انتخاب می رویم تا بهتر بتوانید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

پردازنده اصلی

CPU یا پردازنده مرکزی مهم ترین اجزای هر سیستم است و نوع عملکرد آن تاثیر مستقیمی بر روی سایر قطعات لپ تاپ دارد. تعداد هسته و Clock Speed دو مورد مهم در CPU هستند که در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آن توجه کنید. Clock Speed در واقع سرعت اجرای پردازنده است که با GHz محاسبه می شود و سرعت کلاک بالاتر به معنی پردازنده سریع تر و در نتیجه اجرای بهتر بازی ها است.

تعداد هسته های پردازنده نیز به اندازه سرعت کلاک مهم است و هر چه تعداد هسته های یک پردازنده بالاتر باشد اجرای روان تری خواهد داشت. پردازنده های Intel® Core™ H گزینه مناسبی برای سیستم های گیمینگ است و حداقل پردازنده پیشنهادی ما به شما core i7 است که با خرید لپ تاپ Core i7 می توانید عملکرد لازم را کسب کنید.

پردازنده گرافیکی مورد نیاز

GPU یا پردازنده گرافیکی نیز یکی دیگر از مواردی است که در مورد لپ تاپ های گیمینگ باید به آن توجه شود. در واقع تنها لپ تاپی برای بازی مناسب است که دارای یک پردازنده گرافیکی مجزا از انویدیا و یا AMD باشد، بنابراین اگر می خواهید بازی با کیفیت بالایی را تجربه کنید داشتن یک GPU قدرتمند ضروری است. امروزه اکثر لپ تاپ های گیمیگ موجود در بازار با گرافیک GTX و RTX انویدیا و یا RX از شرکت AMD عرضه می شوند که در حال حاضر سری RTX 40 جدیدترین محصول انویدیا و RX 7900 XTX نیز جدیدترین سری AMD است.

پردازنده گرافیکی مورد نیاز

اگر می خواهید بهترین لپ تاپ گیمینگ داشته باشید باید قید گرافیک های GTX 1650 و 1660 را بزنید و در حال حاضر با حداقل هزینه بهترین انتخاب، خرید RTX 3060 و یا مدل مشابه آن از شرکت AMD است.

اندازه مناسب صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ

صفحه نمایش لپ تاپ نقش مهمی در اجرای بازی دارد و در واقع وضوح نمایشگر تاثیر مستقیمی بر روی بازی خواهد داشت. حداقل وضوحی که برای لپ تاپ گیمینگ پیشنهاد می شود FULL HD است و اگر بودجه کافی در اختیار دارید، لپ تاپ 4K گزینه ایدئال تری است. علاوه بر وضوح تصویر، نرخ رفرش و اندازه صفحه نمایش نیز در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ مهم است و باید به این موارد نیز توجه شود.

لپ تاپ با اندازه صفحه نمایش ۱۷ اینچ می تواند نمایش فوق العاده ای داشته باشد اما قابلیت حمل را دشوارتر می کند. بنابراین اگر قابلیت حمل بودن برای شما مهم است گزینه مناسب تر انتخاب لپ تاپ ۱۵ اینچ و یا ۱۶ اینچ است. در مورد نرخ رفرش نیز حداقل ۶۰ هرتز مناسب است اما برای تجربه بازی بهتر پیشنهاد می شود نمایشگری با نرخ رفرش ۱۴۴ یا ۱۶۵ هرتز را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید » معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص گیمینگ

اهمیت عمر باتری در لپ تاپ گیمینگ

اگر می خواهید عملکرد کامل پردازنده گرافیکی را در لپ تاپ خود داشته باشد باید اتصال به برق مستقیم را حفظ کنید. لپ تاپ های مخصوص بازی معمولا از نظر باتری نسبت به مدل های معمولی ضعیف تر عمل می کنند و باتری آنها در بهترین حالت حداکثر یک ساعت دوام می آورد. بنابراین در مورد باتری لپ تاپ گیمینگ اصلا روی عمر باتری حساب نکنید و اگر می خواهید عملکرد مناسبی داشته باشید باید همیشه کنار یک پریز برق بمانید.

حداقل میزان RAM برای لپ تاپ گیمینگ

۸ گیگابایت رم برای یک سیستم گیمینگ متوسط و معمولی مناسب است اما برای بازی با تنظیمات بالا مناسب نیست. برای یک سیستم رده بالا رم ۱۶ گیگابایت را پیشنهاد می کنیم و اگر می خواهید بازی بدون عیب و نقصی داشته باشید، حداقل حافظه رم ۱۶ گیگابایت چیزی است که باید در فکر تهیه آن باشید.

کدام حافظه بهتر است؟ SSD یا HDD

برخی از لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه با یک حافظه HDD عرضه می شوند اما در کنار آن نیز دارای یک حافظه ssd هستند که به عنوان درایو راه اندازی از آن استفاده می شود. استفاده از یک درایو ssd در کنار HDD می تواند عملکرد شما را بهبود ببخشد و اگر بودجه کافی برای ssd بزرگتر را ندارید می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

ROG Zephyrus M16، بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022

Asus ROG Zephyrus M16 2022 از هر لحاظ دارای برتری است و عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید یک لپ تاپ گیمینگ با طراحی باریک و قدرتمند داشته باشید، Zephyrus M16 با صفحه نمایش 16 اینچ بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. طراحی جمع و جور این لپ تاپ برای استفاده در بیرون مناسب است و می توانید به آسانی آن را با خود به هر جایی که دوست داشتید حمل کنید و یک سیستم گیمینگ قدرتمند قابل حمل داشته باشید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 دارای صفحه نمایش 16 اینچ QHD+ با نرخ رفرش 165 هرتز است و از پردازنده Intel Core i9-12900H نیز بهره می برد. آنچه که این لپ تاپ را در رده بهترین ها برای گیمینگ قرار می دهد گرافیک RTX 3070 Ti است که در کنار 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم بهترین عملکرد گیمینگ را ارائه می دهد. این لپ تاپ طراحی جمع و جوری دارد که برای استفاده در بیرون مناسب است اما اگر می خواهید یک لپ تاپ گیمینگ با صفحه نمایش بزرگ تر داشته باشید، MSI Raider GE76 Deluxe Edition 12UHS با صفحه نمایش 17 اینچ انتخاب بهترین است، البته اگر بودجه نامحدودی هم دارید.

  • پردازنده : Intel Core i9-12900H
  • صفحه نمایش : 16 اینچ QHD+، نرخ رفرش 165 هرتز
  • گرافیک : RTX 3070 Ti
  • رم : ۱۶ گیگابایت
  • حافظه 1 ترابایت SSD

Razer Blade 15، بهترین لپ تاپ گیمینگ 4K

اگر بودجه کافی برای تهیه MSI Raider GE76 Deluxe را ندارید اما می خواهید بهترین وضوح تصویر را داشته باشید، Razer Blade 15 انتخاب خوبی برای شما است. Razer Blade 15 یک لپ تاپ گیمینگ با طراحی جمع و جور و قدرتمند است که صفحه نمایش 15.6 اینچ 4K آن با پوشش 100 درصدی DCI-P3 و حداکثر روشنایی 500 نیت قادر به ارائه نرخ رفرش 144 هرتز و زمان پاسخگویی 4 میلی ثانیه است. این لپ تاپ با پردازنده Core i9-12900H که حداکثر فرکانس 5 گیگاهرتز را ارائه می دهد و همچنین 32 گیگابایت رم DDR5، گرافیک RTX 3080 Ti و 1 ترابایت SSD عالی است.

Razer Blade 15، بهترین لپ تاپ گیمینگ 4K

مدل RTX 3080 Ti گزینه خوبی است اما قیمت بالایی دارد و ما گزینه ارزان تر آن با پردازنده Core i7، گرافیک RTX 3070 Ti و رم 16 گیگابایت را به شما پیشنهاد می کنیم. قابل ذکر است که اچ پی گزینه های زیادی را با بودجه کمتری ارائه می دهد و قیمت لپ تاپ گیمینگ HP در رنج مناسبی قرار دارد، بنابراین اگر همچنان می خواهید در بودجه صرفه جویی کنید سری OMEN گزینه بهتری برای شما است.

  • پردازنده : Intel Core i9-12900H یا i7
  • صفحه نمایش : 6 اینچ 4K، نرخ رفرش 144 هرتز
  • گرافیک : RTX 3080 Ti یا RTX 3070 Ti
  • رم : ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت
  • حافظه 1 ترابایت SSD

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۱۵ میلیون

با بودجه ۱۵ میلیون هیچ لپ تاپ گیمینگی را پیدا نخواهید کرد. لپ تاپ هایی که در این رنج قیمت هستند عموما دارای پردازنده ای ضعیف، حافظه رم کم و همچنین فاقد کارت گرافیک مجزا هستند که توانایی اجرای بازی های سطح متوسط را هم ندارند. این سری لپ تاپ ها برای تماشای فیلم و عکس و یا وب گردی مناسب است اما اگر هدف شما از خرید لپ تاپ برای بازی است باید بیشتر هزینه کنید و یک مدل گیمینگ با گرافیک مجزا تهیه کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر ۲۰ میلیون

بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر 20 میلیون

در حقیقت با بودجه زیر 30 میلیون تومان لپ تاپی که مناسب گیمینگ باشد را پیدا نخواهید کرد اما با بودجه 20 میلیون لپ تاپ هایی با نوع کاربری معمولی می توانید پیدا کنید. در حال حاضر لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7 بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر 20 میلیون موجود در بازار است که می توانید تهیه کنید، البته اگر می خواهید بازی های سطح پایین را با آن اجرا کنید و هدف شما گیمینگ حرفه ای نباشد.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچ FULL HD است که نرخ بروز رسانی 60 هرتز را ارائه می دهد و به پردازنده core i3-1215U، گرافیک یک پارچه Intel UHD و 12 گیگابایت رم DDR4 نیز مجهز شده است. حافظه نیز از نوع HDD با ظرفیت 1 ترابایت در نظر گرفته شده و برای عملکرد بهتر می توانید آن را با حافظه SSD پیکربندی کنید. برای مشاهده بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون در فروشگاه آترین کالا کلیک کنید.

  • پردازنده : Intel Core i3-1215U
  • صفحه نمایش : 6 اینچ FHD، نرخ رفرش 60 هرتز
  • گرافیک : Intel UHD
  • رم : ۱۲ گیگابایت
  • حافظه 1 ترابایت HDD، پشتیبانی از SSD

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون

با بالا بردن بودجه تا 30 میلیون تومان دست شما بازتر می شود و مدل های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت. البته لپ تاپ هایی که در رنج قیمت 30 میلیون می توانید انتخاب کنید باز هم فوق العاده نیستند ولی برای گیمرهای تازه کار و سطح متوسط با بودجه کم بهترین عملکرد را دارد. در میان دو برند ایسوس و لنوو می توانید بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۳۰ میلیون را پیدا کنید که در اینجا مدل IdeaPad gaming 3-15IHU6 از برند لنوو را به شما پیشنهاد می کنیم.

IdeaPad gaming 3-15IHU6 با صفحه نمایش 15.6 اینچ در دسته لپ تاپ های با اندازه مناسب قرار می گیرد. اما وزن 2.25 کیلوگرمی آن ممکن است حمل را برای شما کمی دشوار کند که البته این مورد برای یک لپ تاپ گیمینگ با کیفیت ساخت بالا و سخت افزار پیشرفته، طبیعی است. پنل صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ گیمینگ لنوو از نوع IPS است که وضوح تصویر FHD و نرخ بروز رسانی 120 هرتز را ارائه می دهد.

لنوو برای لپ تاپ IdeaPad gaming 3 پردازنده Core i5-11300H با سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز و 8 مگابایت کش را در نظر گرفته است. پردازنده گرافیکی نیز GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده شده است، در کنار آن از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD نیز پشتیبانی می کند. این لپ تاپ نه تنها برای گیمینگ بلکه برای رندرینگ و طراحی نیز مناسب است که البته برای اینکار پیشنهاد نمی شود، اگر مشغول دانشجوی معماری یا مشغول فعالیت در این زمینه هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین لپ تاپ برای معماری را مطالعه کنید.

  • پردازنده : Intel Core i5-11300H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ FHD، نرخ رفرش 120 هرتز
  • گرافیک : 4GB GTX 1650
  • رم : ۸ گیگابایت
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت SSD

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون

در بودجه ۴۰ میلیون اوضاع کمی بهتر می شود و می توانید یکی از بهترین لپتاپ های گیمینگ را برای خود تهیه کنید. لپ تاپ hp Victus مدل 15-FA0031DX از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. این لپ تاپ یکی از بهترین مدل های گیمینگ HP است که با صفحه نمایش 15.6 اینچ بهترین سخت افزارها را در طراحی بسیار کم و به صورت فشرده ارائه می دهد. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با طراحی بدون حاشیه و پنل IPS نمایش فوق العاده ای را با وضوح FHD ارائه می دهد، علاوه براین، نرخ رفرش 144 هرتزی یک بازی بدون لگ را برای شما رقم می زند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون

در قسمت سخت افزاری نیز اچ برای Victus 15 پردازنده Core i5-12450H، گرافیک GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی و همچنین 24 گیگابایت رم در نظر گرفته است. Victus 15-FA0031DX از نظر درگاه های اتصال نیز کامل است و از پیشرفته ترین کانکتورها برای اتصال بهره برده و دارای وب کم با کیفیت نیز است. در این رنج قیمت لپ تاپ های گیمینگ دیگری همچون Ideapad Gaming 3، MSI GF66 و Aspire7 A715 R7 نیز ارزش خرید را دارند و می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

  • پردازنده : Intel Core i5-12450H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ FHD، نرخ رفرش 144 هرتز
  • گرافیک : 4GB GTX 1650
  • رم : ۲۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون

اگر بودجه خود را به 50 میلیون تومان برسانید می توانید بهترین مدل با گرافیک RTX 3050 Ti را از بهترین مارک لپ تاپ انتخاب کنید. در این بازه قیمتی انتخاب های بیشتری خواهید داشت که از جمله آنها می توان به ROG STRIX G513IE اشاره کرد و در حال حاضر زیر 50 میلیون تومان می توانید تهیه کنید. این لپ تاپ مبتنی بر AMD است و به پردازنده AMD Ryzen 7 4800H با حداکثر 4.2 گیگاهرتز مجهز شده که در کنار پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی بهترین عملکرد را در اجرای بازی های پیشرفته خواهد داشت.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون

ROG STRIX G513IE به صورت فشرده طراحی شده و از صفحه نمایش 15.6 اینچ استفاده می کند که بهترین لپ تاپ برای بازی در محیط بیرون است. صفحه نمایش این لپ تاپ با نرخ 144 هرتز نمایش بدون لگ را تضمین می کند که می تواند اندازه نمایشگر را تا حدودی جبران کند اما اگر می خواهید نمایش بزرگ تری داشته باشید باید لپ تاپی با نمایشگر بزرگ تر تهیه کنید. اگر نمایش بزرگ تری می خواهید بهتر است NM7600QE R5 با نمایشگر 16 اینچ و TUF Gaming FA707RE با صفحه نمایش 17.3 اینچ و یا Legion 5 17ACH6H R7 با صفحه نمایش 17.3 اینچ و گرافیک RTX 3070 و البته با هزینه بیشتر را انتخاب کنید.

  • پردازنده : Ryzen 7 4800H
  • صفحه نمایش : 6 اینچ FHD، نرخ رفرش 144 هرتز
  • گرافیک : 4GB GTX RTX 3050 Ti
  • رم : ۱۶ گیگابایت قابل ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی : 512 گیگابایت SSD

بهترین لپتاپ برای بازی ۵۰ میلیون به بالا

اگر می خواهید بهترین لپ تاپ گیمینگ جهان را داشته باشید باید بودجه بی نهایت داشته باشید اما با بودجه 50 میلیون به بالا نیز می توانید یکی از بهترین مدل های بازار را تهیه کنید. با بودجه بالای 50 میلیون انتخاب های زیادی خواهید داشت، ما در اینجا چند مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را به شما معرفی می کنیم که در حال حاضر قیمت آنها بالای 50 میلیون است و بسته به بودجه خود می توانید تهیه کنید. لپ تاپ Rog Strix G15 با پردازنده Ryzen 7 6800H، گرافیک RTX 3050 و حافظه 8 گیگابایت DDR5 در حال حاضر با قیمت حدودی 56 میلیون اولین گزینه است.

بهترین لپتاپ برای بازی 50 میلیون به بالا

اگر پردازنده AMD را نمی پسندید، لپ تاپ Victus 15-FA0032DX با پردازنده Core i7-12650H، گرافیک RTX 3050 Ti و حافظه 16 گیگابایت بهترین جایگزین برای Rog Strix G15 است. لپ تاپ TUF Dash F15 FX517ZE-ES73 و ROG Strix G17 G713RW-KH145 و همچنین TUF Gaming F15 انتخاب های دیگری است که می توانید داشته باشید.

بهترین لپتاپ برای بازی 50 میلیون به بالا

بهترین لپ تاپ گیمینگ کدام را بخریم؟

بهترین لپ تاپ گیمینگ بسته به بودجه کاربر متفاوت است. اگر بودجه شما نامحدود است دست شما بازتر است و می توانید بهترین لپ تاپ گیمینگ در بازار را انتخاب کنید، اما اگر بودجه محدودی دارید بسته به بودجه خود باید تصمیم بگیرید و محصولی با کارایی و عملکرد مناسب را تهیه کنید. در این مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ در رنج قیمت های متفاوت را معرفی کرده ایم که شما می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود و بسته به بودجه خود یکی را انتخاب کنید. قابل ذکر است امروزه لپ تاپ های گیمینگ استوک و اپن باکس نیز در بازار موجود هستند که به دلیل مقرون به صرفه بودن از نظر قیمت در میان کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرده است و برای کسانی که بودجه کافی برای خرید لپ تاپ گیمینگ آکبند را ندارند گزینه ایدئالی است. 

بیشتر بخوانید »» معرفی ۴ مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

لپ تاپ‌ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

بهترین لپ تاپ گیمینگ در محدوده قیمت ۴۰ میلیون تومان، یکی از لپ تاپ‌های اقتصادی و قدرتمند لنوو گیمینگ ۳ خواهد بود. این لپ تاپ با کارت گرافیک قدرتمند RTX 3050 تمام بازی‌های روز دنیا را به راحتی اجرا می‌کند. اگر می‌خواهید در کارهای گرافیکی پیشرفت کنید، لپ تاپ گیمینگ ۳ بهترین همراه شما خواهد بود. البته که می‌توانید دیگر لپ تاپ‌های این محدوده قیمت را در مقاله بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون تومان مشاهده کنید.

ویژگی خاص این لپ تاپ نمایشگر OLED آن است؛ ایسوس در لپ تاپ K3500PH از نمایشگر فوق العاده با کیفیت در کنار کارت گرافیک GTX 1650 استفاده می‌کند. پردازنده Intel Core i5 لپ تاپ نیز به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های روز دنیا و نرم افزارهای گرافیکی را برای کارهای سبک و متوسط اجرا کنید.

لپ تاپ‌های گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان

اگر به خرید یک لپ تاپ در محدوده قیمت ۵۰ میلیون تومان فکر می‌کنید، لپ تاپ شما باید از پردازنده نسل دوازده استفاده کند. لنوو لپ تاپ گیمینگ ۳ را با پردازنده intel Core i7 نسل دوازده و کارت گرافیک RTX 3050 در اختیار شما می‌گذارد. این لپ تاپ بهترین همراه شما برای کارهای گرافیکی متوسط خواهد بود.

لپ تاپ‌های گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان

در محدوده قیمت ۶۰ میلیون تومان، شرکت ایسوس با لپ تاپ TUF پیروز می‌شود. این لپ تاپ با جدیدترین سری پردازنده‌های Ryzen و کارت گرافیک RTX 3060 یک پرچمدار قابل اعتماد برای شما خواهد بود. اگر به لپ تاپ قویتر نیاز دارید، با کارشناسان آی تی هوم تماس بگیرید.

اگر به خرید یکی از لپ تاپ‌های آی تی هوم در محدوده قیمت ۶۰ میلیون تومان فکر می‌کنید، مقاله بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون را از دست ندهید. در این مقاله با جزئیات کامل در مورد لپ تاپ‌های ۶۰ میلیون تومانی می‌خوانید. لپ تاپ‌های قرار گرفته در محدوده قیمت ۶۰ میلیون تومان پرچمداران شرکت‌های مختلف به حساب می‌آیند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل سخت افزار قدرتمند خود می‌توانند یک گزینه عالی برای کارهای گرافیکی باشند. کارهای گرافیکی با نرم افزارهایی مانند ۳D MAX، افترافکت و ادوبی پریمیر گره خورده است که به سخت افزار بسیار قدرتمند نیاز دارند.

انتخاب سخت افزار با توجه به سطح پروژه

البته که سطح سخت افزار لپ تاپ گیمینگ باید با پروژه شما همخوانی داشته باشد. چراکه لپ تاپ‌های گیمینگ گستردگی بالایی داشته و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را از دست ندهید. در این مقاله با سخت افزار مورد نیاز کارهای گرافیکی آشنا شده و می‌توانید لپ تاپ مخصوص خود را انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ برای مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر گرایشات مختلفی دارد و در برخی از این گرایشات به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز داریم. لپ تاپ‌های گیمینک ایسوس، لنوو، ایسر و HP می‌توانند یک گزینه فوق العاده برای رشته مهندسی کامپیوتر باشند. از طرفی هر رشته نکات ظریفی دارد که برای انتخاب لپ تاپ مناسب رشته کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله اختصاصی آن را مطالعه کنید. در این مقاله جزئیات مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر اشاره شده تا در انتخاب بهترین لپ تاپ شما را راهنمایی کند.

لپ تاپ‌های میان رده گیمینگ آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل و AMD را در دسترس شما قرار می‌دهند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ برای حسابداری

یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند بهترین گزینه برای هر کاری باشد و بسیاری از حسابداران در کنار کارهای روزانه خود به دنیای بازی‌ها علاقه دارند. با خرید یک لپ تاپ گیمینگ برای حسابداری، در وقت اضافه خود می‌توانید از بازی مورد علاقه خود لذت ببرید. در مقاله لپ تاپ مناسب حسابداری با نکات مهم در خصوص انتخاب بهترین لپ تاپ حسابداری آشنا می‌شوید. به طور کلی یک لپ تاپ مناسب حس

نگاهی کوتاه به لپ تاپ‌های گیمینگ (Gaming Laptop)

بررسی لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی را از نگاه به ظاهر دستگاه آغاز می‌کنیم. تمام لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی قطر زیادی دارند. قطر زیاد این گروه از لپ تاپ‌ها به دلیل سیستم خنک کننده آن‌ها است. تمام لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی از کارت گرافیک مجزا قدرت می‌گیرند؛ یک کارت گرافیک که توسط انویدیا یا AMD ساخته می‌شود.

قوی‌ترین لپ تاپ‌ موجود در بازار

چرا لپ تاپ‌های قدرتمند را با نام لپ تاپ‌های گیمینگ می‌شناسیم؟ چراکه سخت‌ترین کار در دنیای دیجیتال اجرای بازی‌های مدرن با گرافیک پیچیده است. هیچ کاری به اندازه بازی کردن به رایانه فشار وارد نمی‌کند. اما کارایی این لپ تاپ‌ها به دنیای بازی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی برای هر کاری استفاده کنید. اگر برای ویرایش ویدئو یا تصاویر به یک رایانه همراه و قدرتمند نیاز داشته باشید، لپ تاپ گیمینگ یک گزینه فوق العاده خواهد بود.

قوی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار
چرا لپ تاپ‌های قدرتمند را با نام لپ تاپ‌های گیمینگ می‌شناسیم؟ چراکه سخت‌ترین کار در دنیای دیجیتال اجرای بازی‌های مدرن با گرافیک پیچیده است.

مقاله بررسی بهترین لپ تاپ گیمینگ برای شما مناسب است اگر:

• به دنبال بهترین لپ تاپ برای اجرای آخرین بازی‌های روز دنیا هستید.
• به تازگی در رشته‌های مرتبط با گرافیک قبول شده‌اید یا به ارتقای ابزار کار خود فکر می‌کنید.
• در زمینه ویرایش و تدوین محتوای ویدئویی فعالیت دارید.
• می‌خواهید روش انتخاب بهترین لپ تاپ ساخته شده برای بازی را یاد بگیرید.

لپ تاپ‌های گیمینگ چه تفاوتی با لپ تاپ‌های معمولی دارند؟

اگر این سوال را در بازار تهران مطرح کنید، از دنیای سخت افزار برای شما می‌گویند. سخت افزار لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی قدرت بیش‌تری دارد. اما مساله مهم در بررسی یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی و یک دستگاه روزمره مانند لپ تاپ‌های ذنبوک ایسوس در سیستم خنک کننده آن‌ها است.

شرکت ایسوس به دلیل محدودیت سیستم خنک کننده در لپ تاپ‌های ذنبوک به اجبار از سخت افزار ضعیف‌تری استفاده می‌کند. اما لپ تاپ‌های TUF گیمینگ یا ROG این شرکت از همان سخت افزار رایانه رومیزی استفاده می‌کنند. چراکه ایسوس از دو فن برای خنک کردن سخت افزار قدرتمند لپ تاپ استفاده کرده است. برای آشنایی هرچه بیش‌تر با انواع پردازنده اینتل پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بررسی سخت افزار لپ تاپ گیمینگ

زمانی که در مورد سخت افزار لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی صحبت می‌کنیم، باید بدانید که هدف ما پردازنده مرکزی (CPU)، کارت گرافیک (GPU)، حافظه رم (RAM)، فضای ذخیره سازی (SSD/HDD) و نمایشگر است. بهترین لپ تاپ گیمینگ شاید گران‌ترین گزینه باشد اما یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی نیز می‌تواند بازی‌های سال ۲۰۲۲ را به راحتی اجرا کند.

 

پردازنده (CPU) در لپ تاپ‌های گیمینگ

در لپ تاپ‌های گیمینگ از انواع CPU قدرتمند استفاده شده است.پردازنده همان مغز لپ تاپ است؛ مغز رایانه وظیفه پردازش دستورات شما و مدیریت دیگر قطعات رایانه را بر عهده دارد. به عبارتی این پردازنده لپ تاپ است که اطلاعات را از فضای ذخیره سازی به حافظه رم انتقال داده و برای پردازش آماده می‌کند. از طرفی فراموش نکنید که قدرت یک زنجیر برابر با ضعیف‌ترین حلقه آن خواهد بود. اگر یکی از بخش‌های سخت افزاری رایانه ضعیف‌تر از بخش‌های دیگر باشد، قوی بودن دیگر قطعات بی اثر می‌شود.

هدف خود از خرید لپ تاپ گیمینگ را مشخص کنید

خوشبختانه شرکت‌های سازنده لپ تاپ، این مساله را در نظر گرفته و پس از آن قطعات مختلف را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. در نتیجه تنها باید هدف خود از خرید لپ تاپ و مقدار بودجه را مشخص کنید. تنها لپ تاپ‌های بالا رده و گران قیمت مانند لجیون ۷ قوی‌ترین پردازنده را در کنار قوی‌ترین کارت گرافیک به همراه دارند.

پس از مشخص شدن هدف از خرید لپ تاپ و مقدار بودجه انتخاب بهترین گزینه‌های را آغاز می‌کنیم. برای شما کدام نوع از پردازش اهمیت دارد؟ اگر لپ تاپ گیمینگ را برای انجام کارهای گرافیکی، کار با اتوکد یا نرم افزارهای ویرایش ویدئو خریداری می‌کنید، باید به پردازنده توجه بیش‌تری داشته باشید. کارت گرافیک برای گیمرها در اولویت بالاتری قرار دارد.

به طور کلی در لپ تاپ‌های گیمینگ انواع پردازنده‌های زیر دیده می‌شود

پردازنده‌‌های اینتل

  • اینتل Core i5
  • اینتل Core i7
  • اینتل Core i9

پردازنده‌های AMD

  • AMD رایزن ۵
  • AMD رایزن ۷
  • AMD رایزن ۹
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 2022 اگر شما بودجه مالی برای خرید لپ تاپ را ندارید می‌توانید برای بازی و کارهای گرافیکی سبک از لپ تاپ گیمینگ ارزان با سی پی یو های نسل دهم i5 استفاده کنید اما برای انجام بازی و کارهای گرافیکی سنگین حتما باید از CPU های بالارده استفاده شود

کارت گرافیک (GPU) در لپ تاپ‌های گیمینگ

هر بازی با مجموعه‌ای از تصاویر ساخته می‌شود، هر کدام از آن تصاویر یک “فریم” نام دارد؛ وظیفه ساخت فریم‌ها روی دوش کارت گرافیک لپ تاپ است. به عبارتی هر آنچه که در نمایشگر لپ تاپ مشاهده می‌کنید را کارت گرافیک می‌سازد. کارت گرافیک حافظه رم مخصوص به خود را دارد. حجم حافظه رم کارت گرافیک باید بیش‌تر از ۴ گیگابایت باشد اما باید پهنای باند و نوع حافظه رم (GDDR) را در نظر داشته باشید.

شهریور ۱۴۰۱ که این مقاله را می‌خوانید، بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار از خانواده انویدیا RTX است. انواع کارت گرافیک RTX از حافظه رم GDDR6X و GDDR6 استفاده می‌کنند؛ حافظه رم GDDR6X از GDDR6 عملکرد بهتری دارد. ما عملکرد انواع کارت گرافیک AMD را زیر سوال نمی‌بریم اما بسیاری از بازی‌های مدرن برای کارت گرافیک انویدیا بهینه سازی شده‌اند.

تمام کارت گرافیک‌های مجزا برای بازی ساخته نشده‌اند

فراموش نکنید که تمام مدل‌های کارت گرافیک مجزا برای بازی کردن ساخته نمی‌شوند. کارت گرافیک‌های سری MX انویدیا توان کافی برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی و بازی‌های سبک را در اختیار شما می‌گذارند؛ اما هرگز برای بازی کردن پیشنهاد نمی‌شوند. کارت گرافیک‌های انویدیا GTX و RTX یا کارت گرافیک‌های AMD رادئون سری ۶۰۰۰ برای بازی ساخته شده‌اند.

برای بازی ها و فعالیت های گرافیکی باید از لپ تاپی استفاده کنید که حتما از کارت گرافیک مجزا در آن استفاده شده و در کمترین حالت، 2 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد تا بتوانند حداقل فعالیت های گرافیکی، بازی ها و پروژه ها را پشتیبانی کندبهترین لپ تاپ گیمینگ 2022

حافظه رم (RAM) در لپ تاپ‌های گیمینگ

حافظه رم، درست مثل حافظه کوتاه انسان عمل می‌کند. اطلاعات به شکل موقت روی آن ذخیره شده و در اختیار پردازنده قرار می‌گیرند. سرعت و پهنای باند حافظه رم بسیار بیش‌تر از انواع فضای ذخیره سازی است. یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی حداقل باید ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم را انتخاب کنید، چراکه برای اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا ۸ گیگابایت حافظه رم کافی نیست.

به خرید یک لپ تاپ با حافظه رم DDR5 فکر کنید

امکان ارتقای حافظه رم در اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ وجود دارد. اما برای اطمینان بیش‌تر از کارشناسان فروش آی تی هوم این مورد را سوال کنید. حالا و پس از معرفی نسل جدید پردازنده‌های اینتل نسل دوازدهم و AMD سری ۶۰۰۰ می‌توانیم از انواع حافظه DDR5 استفاده کنیم. حافظه DDR5 استفاده شد در لپ تاپ‌های ساخته شده برای بازی پهنای باند ۴۸۰۰ و ۵۲۰۰ مگاهرتز را در دسترس شما قرار می‌دهد.

حافظه رم (RAM) در لپ تاپ‌های گیمینگ
امکان ارتقای حافظه رم در اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ وجود دارد. اما برای اطمینان بیش‌تر از کارشناسان فروش آی تی هوم این مورد را سوال کنید.

البته که نمی‌توانیم انواع حافظه DDR4 را یک گزینه بد یا اشتباه بدانیم. انواع حافظه DDR4 پهنای باند ۳۲۰۰ مگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اگر امروز یک لپ تاپ با حافظه رم DDR4 را خریداری کنید، حداقل تا ۵ سال آینده تمام بازی‌های روز دنیا را اجرا می‌کنند. آخرین مورد در بررسی حافظه رم یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی، تعداد درگاه یا تعداد اسلات تعبیه شده برای حافظه رم است.

آخرین مساله در انتخاب حافظه رم لپ تاپ گیمینگ، تعداد درگاه یا تعداد اسلات است. در یک مثال دو لپ تاپ را با ۱۶ گیگابایت حافظه رم تصور کنید، عملکرد لپ تاپ با دو حافظه رم ۸ گیگابایت بهتر از لپ تاپ با یک حافظه رم ۱۶ گیگابایت خواهد بود.  

بررسی فضای ذخیره سازی در لپ تاپ‌های گیمینگ

فضای ذخیره سازی همان حافظه‌ ثابت و پایداری است که ویندوز، بازی‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز شما روی آن نصب می‌شود. این حافظه باید سریع باشد، چراکه بارگذاری یک بازی یا اجرای یک نرم افزار از روی آن انجام می‌شود. سریع‌ترین حافظه امروز حافظه حالت جامد یا SSD است؛ انواع حافظه SSD در کنار سرعت بالا در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته و طول عمر مناسبی دارند.

 

SSD برای بالاترین سرعت و حافظه هیبرید برای بالاترین عملکرد

از طرفی حافظه SSD بر خلاف انواع حافظه HDD قیمت بالایی دارد. به عبارتی خرید یک حافظه SSD با حجم برابر در حدود ۴ برابر حافظه HDD تمام می‌شود. به طور کلی بهتر است که از حافظه SSD استفاده کنید؛ اگر بخواهیم قیمت و کارایی را روی دو کفه ترازو قرار دهیم، انواع حافظه هیبرید برنده می‌شوند. حافظه‌های هیبرید یا حافظه ترکیبی، ترکیبی از حافظه SSD و HDD است. در این ترکیب فایل‌های حجیم شما در حافظه HDD ذخیره شده و از حافظه SSD برای اجرای نرم افزارها و بازی‌ها استفاده خواهد شد. میتوانید به سایت Dell سر بزنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.